Στο τμήμα προνηπίων και νηπίων, συνεχίζουμε να υιοθετούμε την προσέγγιση Reggio Emilia, ενώ ταυτόχρονα ενσωματώνουμε στοιχεία που βοηθούν στην προετοιμασία των παιδιών για το επόμενο βήμα στην εκπαιδευτική τους πορεία.

Βασισμένοι στις παιδαγωγικές αρχές και τους στόχους του Διαθεματικού Ενιαίου Πλαισίου Προγραμμάτων Σπουδών (Δ.Ε.Π.Π.Σ.) και του Αναλυτικού Προγράμματος Σπουδών (Α.Π.Σ.), όπως ορίζεται από το Υπουργείο Παιδείας & Θρησκευμάτων τα παιδιά δουλεύουν προγραφή και προμαθηματικά μέσα από project που διαλέγουν τα ίδια σε συνεργασία με την νηπιαγωγό. Τα παιδιά στην ηλικία των 4 ετών έχουν μπει σε ένα στάδιο ανάπτυξης όπου πλέον τους ενδιαφέρει περισσότερο να συνεργάζονται και να μοιράζονται. Με την βοήθεια των παιδαγωγών τα παιδιά μαθαίνουν να αναγνωρίζουν το συναίσθημα το δικό τους αλλά και να λειτουργούν με ενσυναίσθηση στους φίλους και συμμαθητές τους. Μέχρι την ηλικία των 5 ετών οι λεπτές κινητικές τους δεξιότητες έχουν βελτιωθεί πολύ, υποστηρίζοντας έτσι την ικανότητά τους να κρατούν εργαλεία γραφής. Γι’ αυτό και μπορούν πλέον να γράφουν το όνομα τους αλλά και λέξεις που αφορούν το project που δουλεύουν. Στο τμήμα αυτό τα παιδιά αρχίζουν να ασχολούνται με την επιστήμη για να κατανοήσουν καλύτερα τα οικοσυστήματα και οι εκπαιδευτικοί οργανώνουν δράσεις για την προστασία αυτών μέσα και έξω από το σχολείο. Τα παιδιά συμμετέχουν σε διάφορες εξερευνήσεις όπου λαμβάνονται υπόψη τα ενδιαφέροντά τους, οι δάσκαλοι διευκολύνουν τη μάθηση μέσω ερωτήσεων και παρέχοντας κατάλληλα εργαλεία, υλικά και δραστηριότητες που θα προωθήσουν την έρευνά τους στο μέγιστο δυνατό.

(4 ετών με 6 ετών)

Related Post